Hűtőmágnes, dekormágnes, mágneses ajándék - Magnetta  
 
Figyelmeztetés Homepage Kapcsolat
 
 
       



Ajánlom egy ismerősnek
Kedvencek közé teszem
Facebook megosztásTwitter megosztás
További lehetőségek



 
› Marketing terv készítés

Kis- és közepes vállalkozások részére gyakran gazdaságtalan önálló marketing részleget, vagy akár csak egy-két marketinges kollégát alkalmazni az éves marketing terv elkészítéséhez és annak megvalósításához. Ezt a feladatot vállalja át felkészült szakértő csapatunk a vállalkozások vezetői által megfogalmazott üzleti terv alapján.
A kitűzött cél elérése érdekében az alábbi lépéseket végezzük el lehetőségek feltérképezésére:

  • 4P analízis (product, price, place, promotion)
    • termékkör, tevékenység definíció, hitvallás, célcsoport analízis
    • árképzési koncepció
    • kereskedelmi csatorna
    • marketing kommunikációs stratégia
  • piackutatás, konkurencia elemzés
  • piaci és gazdasági környezet analízis
  • SWOT analízis elkészítés, értékelés
  • statisztikai elvárások, -értékelés
A kapott eredmények kiértékelése és a konkrét rövid-, közép- és hosszú távú célok megfogalmazása után, az éves marketingkeret ismeretében készítjük el a marketingtervet, amely tartalmazza a kapott eredmények analízisét, a meghatározott időtartamra szóló disztribúciós és kommunikációs stratégiai javaslatokat, ütemtervet.
› Kampánykiírás asszisztencia (Brief kiírás)

"A kreatív anyagaid annyira lesznek jók, mint a kidolgozásához megadott brief!"
A marketingtervben meghatározott célok elérése érdekében fontos a kreatív kommunikációs stratégia kidolgozása és megvalósítása. Ennek érdekében a tervezők, végrehajtók felé a reklámszakma számára értelmezhető formában kell megfogalmazni az elvárásokat, célokat. Ennek formája a „kreatív brief”, amelyben az alábbi pontok kell tartalmaznia:

  • Kiindulási helyzet:
    • megrendelő neve, elérhetőségei
    • iparág, termék- vagy szolgáltatási kör
    • célcsoport lebontás (kor, nem, foglalkozás, lakóhely,…)
    • márka image (életciklusban elfoglalt helye, piaci pozicionálása, disztribúciója,…)
    • meglévő és felhasználandó arculati elemek
  • Elérendő célok
    • marketing cél a termékre, szolgáltatásra lebontva
    • kommunikációs cél a termékre, szolgáltatásra lebontva
    • márka image (életciklusban elfoglalt helye, piaci pozicionálása, disztribuciója,…)
    • meglévő és felhasználandó arculati elemek
  • Felhasználandó eszközök
    • pénzügyi keret
    • meglévő kommunikációs csatornák (média, saját reklámlehetőség,…)
    • timing

Amennyiben szükséges munkatársaink készséggel segítenek az egyéni brief elkészítésében egy brief-sablonnal vagy személyes tanácsadással.

› Kampányterv készítés (Brief szerint)

A marketing célok megfogalmazása után a megvalósítás módját, lehetőségeit tartalmazza a kampányterv. Elkészítéséhez elengedhetetlenül szükséges a kreatív brief átadása, amelyben a megrendelő összefoglalja céljait, meglévő lehetőségeit és elvárásait a kampánytervvel kapcsolatban.

Ennek elemei:
  • kampánycél megfogalmazás
  • termék, célcsoport analízis
  • üzenet
  • média tervezés
  • büdzsé kezelés
  • határidő
A kampányterv nem azonos a kreatív tervvel, itt kizárólag a kommunikációs irányvonalak, felhasználni kívánt médiumok és a lehetőségek meghatározása, összehangolása a cél.
› Kreatív tervezés

A kampánytervben elfogadott kommunikációs cél képi és verbális megvalósítása a kreatív tervezés. A megrendelő által megadott irány alapján készül, a termék vagy szolgáltatás tulajdonságainak, piaci pozíciójának, a célcsoport összetételének, elérési útjának ismeretében. Fontos, hogy megfelelő koncepció alapján illeszthető legyen a megrendelő egyéb kommunikációs megjelenéseivel.

Tartalmi elemei:
  • szöveges tartalom (szlogen, headline,…)
  • képi megjelenítés (fotó kiválasztás, színvilág, …)
  • tipográfia
  • mozgás, animáció
Megjelenítési formák a felhasznált médiumok alapján:
  • mozgókép (TV, mozi reklám)
  • hanganyagos változat (rádió reklám)
  • sajtóhirdetés
  • plakát, óriásplakát
  • szórólap
  • online (banner, web,…)
  • POS eszközök
  • reklámajándékok
  • alternatív reklámfelületek (gerilla marketing, járműreklám,…)
Ezen felületek összehangolt megjelenéséről a kampánytervezés során a média-mix elkészítése gondoskodik.
› Grafikai tervezés

A kreatív terv képi megjelenítése. Tartalmazza a szükséges képanyag biztosítását  (műtermi vagy helyszíni fotózás, szabad felhasználású képek felkutatása, képügynökségi képek vásárlása), a szöveges részek tipográfiai tervezését a kreatív elképzelésnek megfelelően.

Típusai:
  • arculattervezés
  • hirdetéstervezés nyomtatott médiafelületekre
  • online-média megjelenés tervezés
  • image és fotómontázs tervezés
› Látványterv kidolgozás
A grafikai terv elkészítése után annak alkalmazása a médiatervben szereplő felületekre, megjelenési lehetőségekre.

Fajtái:
  • kampány-, kreatív-, grafikai tervek szerinti megjelenés összeállítása
  • arculati-, kreatív- és grafikai anyagok, szövegtervek számítógépes tördelése, szerkesztése
  • fotó előkészítés, retusálás
  • kiadványszerkesztés, tördelés
média mutációk készítése
› Nyomdai előkészítés
Az elkészült grafikai anyagok adaptálása, a megadott nyomtatási eljárástól, kivitelezés módjától, kötészettől függő számítógépes nyomdai előkészítés:
  • színrebontás, alá-, fölétöltések
  • kivágószerszám kontúrforma szerkesztés
›  Kampány kivitelezés, produkció
A produkció során a koncepcióban szereplő kommunikációs anyagok kivitelezésének menedzselése, gyártási folyamatok ellenőrzése, összehangolása, a határidők betartása/betartatása, az anyagok esetleges szállításának biztosítása.
› Kampány bonyolítás
A kampány terv szerinti leszervezése, nyomon követése és ennek folyamatos kommunikálása az ügyfél felé. A kampányzárást követően a megfelelő follow-up feladatok elvégzése, jelentések és statisztikai értékelések elkészítése.
› Piackutatás, célcsoport kutatás
A piackutatás a marketing tervezés egyik legfontosabb eleme. Nélkülözhetetlen a kreatív koncepció kialakításánál a célcsoportnak megfelelő stílus kiválasztásához, az üzenet jó hatásfokú kódolásához.
Alkalmazott módszerek:
  • piackutatás
  • célcsoport kutatás (adatbázisok, internet, telemarketing)
  • konkurencia vizsgálat, elemzés, követés
› Adatbázis kezelés, perszonalizálás

A direkt marketing kampányok alapja a célcsoport pontos behatárolása, a direkt eléréshez szükséges adatok begyűjtése. Történhet meglévő partnerlista felhasználásával vagy célirányos adatvásárlással, adatgyűjtéssel az aktuális jogszabályok által megadott módon és formában.

A begyűjtött anyagok felhasználhatóak személyre szóló DM kampányok során: kampányanyagok perszonalizálása, küldemény címzés, etikettezés,…
› Média foglalás
A kommunikációs stratégia meghatározza a kampány során használt médiafelületeket. Az ATL eszközök mindegyikénél és BTL eszközök egy része esetén is a médiatulajdonossal való megegyezés, áregyeztetés szükséges. A médiumok lefoglalása, kapcsolattartás a kampány során, a kampány végén a statisztikai jelentések begyűjtése és értékelése tartozik a médiafoglalás része.
› On-line média menedzsment
A klasszikus off-line média megjelenés mellett a egyre nagyobb teret kap az on-line reklámozás. A termékek, szolgáltatások népszerűsítésének elkerülhetetlen területe az elektronikus média: internet, e-mail, telefonos marketing,…
Ezek összefogása és a többi média megjelenéssel való összehangolása az on-line megjelenés menedzsment.
Tartalma:
  • webdesign, fejlesztés, karbantartás
  • on-line regisztrációhoz kötött kampányok adminisztratív kiszolgálása
  • e-mail kampányok szervezése és lebonyolítása
  • telefonos kampányok tervezése és lebonyolítása